הדוח השנתי של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לשנת 2023

פורסם הדוח השנתי של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לשנת 2023

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור חושפת את המגמות והסיכונים המרכזיים בתחומי הלבנת ההון ומימון הטרור בישראל כמו גם נתונים בלעדיים לגבי הפשיעה הכלכלית בשנת 2023. הדוח מספק מידע רב על אודות משטר איסור הלבנת הון ומימון טרור וסוקר את המגמות, הסיכונים והדפוסים העברייניים שזיהתה הרשות בשנה החולפת. כמו כן, הדוח כולל נתונים סטטיסטיים וכמותיים בנוגע לפעילות הרשות דפוסי העבריינות המקושרת להלבנת הון, נתונים אודות היקפי הדיווחים לרשות ונתונים רבים נוספים, לרבות:

  • בשנת 2023 פעלה הרשות למול שני סיכונים מרכזיים: מימון טרור ופשיעה מאורגנת, כאשר 24% מהמידע המודיעני שהעבירה הרשות התמקד בסיכול פעילות מימון טרור ושמירה על בטחון המדינה. בדומה, 23% מהמידע שהועבר לגופי האכיפה נקשר לחשדות להלבנת הון של ארגוני פשיעה.
  • דפוסי הלבנת ההון המשמעותיים ביותר שזיהתה הרשות בשנת 2023 היו פעילות בין-לאומית (כ-21%), וניצול נותני שירותים פיננסיים (כ-17%). הלבנת הון באמצעות שימוש במזומן בשנת 2023 על היוותה כ-11% מדפוסי הלבנת ההון שזוהו.
  • בהמשך למגמה רב שנתית, הרשות ממשיכה בפיתוח והעמקה של יכולות החלפת המודיעין הפיננסי עם יחידות מקבילות מכ-170 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם. בשנת 2023 החליפה הרשות מידע מודיעיני עם רשויות מודיעין פיננסי מ-69 מדינות, קיימה 19 מפגשים בין-לאומיים ואירחה 4 משלחות מחו"ל.
  • הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור היא אחת היחידות המובילות בשירות המדינה בקידום והעסקת נשים – 56% מצוות הנהלת הרשות, ו-61% מהעובדות הן נשים.

בהחלטת ממשלה מספר 4618 מיום 1.1.2006 נקבע המאבק בפשיעה החמורה, בפשיעה המאורגנת ובתוצריהן, כיעד ארוך טווח. ההחלטה העצימה את המאבק בפשיעה החמורה והמאורגנת על ידי אימוץ מדיניות שבה ישולבו היכולות של כלל הגורמים המקצועיים הנוגעים בדבר, באמצעות הקמת פורומים משותפים שיובילו את יעדי התוכנית וחיזוק שיתוף הפעולה בין רשויות האכיפה. הדגש הניתן בהחלטת הממשלה לתוצרי הפשיעה הביא לידי ביטוי את
החשיבות הניתנת לאכיפה הכלכלית כחלק מהמאבק, תוך הבנה כי מטרות הפשיעה החמורה והמאורגנת הינן כלכליות ביסודן

מצאתם את התוכן שימושי ו/או מעניין. שתפו.