סגרדה פמיליה השקעות בע"מ SAGRASA FAMILIA INVESTMENTS L.T.D

סגרדה פמיליה השקעות בע"מ חברה מקבוצת אפרתי , בבעלות וניהולו של רו"ח, עו"ד אסף אפרתי. החברה עוסקת במתן שירותים ומסחר בקרקעות חקלאיות.

השירותים שלנו

סגרדה פמיליה מספקת ללקוחותיה שירותים כגון, איתור קרקעות, חוות דעת שמאית באמצעות שמאי מוסמך, יעוץ מס והיטל השבחה במימוש וברכישה של קרקעות, פתרון סכסוכים ובוררות בין בעלי קרקע שותפים.

איתור קרקעות

סגרדה מספקת שירותי איתור קרקעות, סגרדה באמצעות הידע ושיטות העבודה שרכשה מספקת ללקוחותיה שירותי איתור ומידע אודות קרקעות, מהם התהליכים שחלים על קרקע מסוימת ולמצוא מידע רלוונטי לבעל עניין בקרקע.

חוות דעת שמאיות, חוות דעת נוספת לפני רכישת קרקע

סגרדה מספקת שרות מבעלי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום הקרקעות החקלאיות בארץ, ובין היתר מספקת מעטפת לרוכשים, המעטפת יכולה לכלול קבלת חוות דעת נוספת משמאי, דיווח לרשויות המס, עריכת הסכם משפטי , ופתרון לבעיות שיכולות לנבוע מעצם ההליך של רכישת קרקע חקלאית.

יעוץ מס, היטל השבחה

סגרדה מספקת שירותי יעוץ מס, בין היתר ע"י מנהלה בוגר קורס מפקחים של רשות המסים ובעל ניסיון של 15 שנים בתחום המס, לרבות דיווחים למס רכישה, תכנון מס , במסגרת הגבולות שנקבעו בפסיקה, דיווחים למס שבח ועריכת חישובים לצרכי מס, ניתן לבצע לפי החוק פריסה של חישוב מס השבח.

היטלי השבחה , נובעים על שינוי תוכנית התכנונית ועלולים לגרור חיוב של היטל השבחה, היטל ההשבחה נגזר מההפרש בין השווי שלפני השינוי לבין השווי אחרי השינוי, מאחר וקביעת השווי אינו מידע מדויק מומלץ להעזר בבעלי מקצוע מומחים שיכולים להביא להקטנת תשלום היטל ההשבחה.

יישוב / פתרון סכסוכים – גישור

סגרדה מספקת שירותי גישור בין צדדים שיש ביניהם מחלוקות כספית , במקום ללכת להליך משפטי ארוך ומייגע הצדדים יכולים לפנות לגישור, ולפעמים גם לבוררות לטעון כל אחד טענותיו בפני המגשר ובתקווה להגיע לעמק השווה המוסכם על כל הצדדים. הליך בבוררות גם אפשרי אך פחות מומלץ. הקרמה של סגרדה להגיע להבנות לטובת כל הצדדים בבחינה מקצועית של טענות כל אחד מהצדדים.

ניתן לפנות אלינו ליישוב סכסוך כספי בתחום הקרקעות החקלאיות, ובתחומים נוספים בהם יש לנו בקיאות וידע.

מסחר בקרקעות חקלאיות

סגרדה פמיליה השקעות בע"מ רוכשת קרקעות הן למטרת מסחר והן למטרת השקעה, יש בבעלותך קרקע חקלאית? אנחנו נשמח לקבל מידע ולהציע לך הצעה לרכישת הקרקע, הן בצורה של רכישת אופציה וסיחורה והן בצורה של רכישה.

מהי אופציה במקרקעין?

אופציה במקרקעין ניתנת לרוכש, לרכוש קרקע במחיר מסוים תוך זמן מסוים.

נניח שהחברה רוכשת אופציה מבעל קרקע, מחיר האופציה הינו 250 ₪ למ"ר, החברה יכולה לממש תמורת 5,000 ₪ נוספים למ"ר תוך 6 חודשים מיום חתימת האופציה.

למעשה רוכשת האופציה יכולה לסחר את הזכות לרכוש את הקרקע למספרר רוכשי קצה בתקופה הנקובה בהסכם, ובמחיר שקבוע בהסכם.

מהי אופציה ייחודית במקרקעין

סוג מסוים של אופציה שצריך לעמוד במספר תנאים בין היתר, תקופת המימוש עד שנתיים, מחיר האופציה הינו עד 5% מסכום הרכישה, ובהתאם להסכם האופציה ניתן לסחר את הזכות לאחר. יש פטור ממס רכישה על אופציה ייחודית (חייב בדיווח ומתן הצהרה למנהל מיסוי מקרקעין)

מידע חשוב:

תקן 22

תקן 22 – שמאים – פרוט מזערי נדרש בשומה לקרקע המשווקת לציבור על בסיס ציפיות

כללים לשמאי כיצד להעריך שווי קרקע חקלאית. תקן 22 זה חלק מהחוק (חוק הגנת הצרכן) שמחייב כל אדם שמוכר קרקע חקלאית להציג לרוכש חוות דעת שמאי שערוכה לפי הכללים שנקבעו.

חוות הדעת של השמאי צריכה לכלול בין היתר את המידע המזערי הבא:

מהם הסיכונים שחלים על הרוכש, מהי התוכנית התקפה של הקרקע, מהם מחירי הקרקעות שדווחו לרשות המס בגין עסקאות דומות. ומה הצפי לשינוי התוכנית.

השמאי צריך לפרט מהם העלויות הנוספות שיחולו במידה ויהיה שינוי יעוד, אגרות היטלים וכו' השמאי יכול לפרט מהם השלבים לשינוי היעוד המבוקש. וכו'

 

האם ניתן לפנות לקבלת חוות דעת שמאית לפי תקן 22, או שמספיק לי לקבל את חוות הדעת המוכר?

ככל כל אדם יכול לפנות לבעלי מקצוע רלוונטיים לבחינת הכדאיות ברכישת קרקע, קל וחומר שזוהי עלולה להיות השקעה מהותית של אדם שרוכש במיטב כספו קרקע, ראוי שיעשה בדיקות מקיפות. ניתן לפנות לחברתנו ולהעזר בשמאים שחברתנו שוכרת דרך קבע לקבלת חוות דעת שניה.

מה הסיכון ברכישת קרקע חקלאית? מה עליי לבדוק?

"מי שלא מסתכן לא מרוויח" אמר חכם סיני, כמו בכל עסקה יש סיכון וסיכוי, הסיכונים רבים, לדוגמא שלא תשתנה בעתיד הנראה לעין התוכנית, שלא תהיה כדאיות להשלים את העסקה, משך ההמתנה וכו'. אף אחד לא יכול להתחייב לרוכש מתי תשונה התוכנית התכנונית ומתי יהיה ניתן "לעלות לקרקע" המידע הזה תלוי בהרבה גורמים.

ברכישת קרקע עליך תחילה מה המיקום שלה וכמה היא קרובה לאזור עירוני ומיושב, ומה קרה לקרקעות סמוכות אליה , לחלקות שכן שונה להם היעוד. עליך לבדוק טוב מי מוכר לך כמה זמן הוא בתחום ומה הביקורות שיש עליו ברשת. מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע , עורכי דין, שמאים וכו'.

 

 

מצאתם את התוכן שימושי ו/או מעניין. שתפו.